Bedensel Engelli Bireylerin Özellikleri

play-drawing

 Bağımsız hareket edebilme becerileri, devimsel koordinasyonları sınırlıdır.
 Hareketten çekinir, pasif kalmayı tercih ederler.Sıklıkla yorgunluktan şikayet ederler.
 Yetersizlikten etkilenme düzeylerine göre uyum, konuşma ve öğrenme güçlükleri de görülebilir.
 Düşük benlik algısı görülebilir. Çocukların gelişimlerini ve dolayısıyla özelliklerini etkileyen pek çok
faktör söz konusudur. Çocukta ortopedik yada sağlık yetersizliği olması durumunda çocuğun
gelişimini etkileyen faktörlerin sayısı ve niteliği artmakta ve değişmektedir. Yetersizliğin neden olduğu
durumların yanı sıra ailenin eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik durumu, kardeş sayısı, bulundukları çevre
gibi etkenler çocuğun gelişiminde büyük rol oynamaktadır.
 Ortopedik yetersizliği olan çocukların kendilerine özgü fiziksel, dil, konuşma, zihinsel sosyal ve
duygusal özellikleri bulunmamaktadır.
 Bedensel yetersiz olan çocukların tümünde ortak olan özellik bedensel hareketlerinin normal olarak
işlevde bulunmalarının engellenmiş olmasıdır.
 Bu çocuklarda denge bozuklukları görülür.
 Bedensel yetersizliği olan çocukların pek çoğunun zorunlu olarak doktora gitmesi veya çok
hastalanması nedeniyle evde yatması okuldan ve derslerden geri kalmasına neden olmaktadır. Normal
zeka düzeyinde olsa dahi bu durumlarından dolayı okul başarıları düşüktür.
 Yürüme, koşma, tırmanma gibi hareketlerden kaçınırlar.
 Kendilerine güvenleri azdır.
 Motor koordinasyonları zayıftır.
 Bedensel yetersizliği olanların zaman zaman uyum problemleri olduğu bir gerçektir. Ancak bu
problemleri bedensel yetersizlikten kaynaklanmaktan çok bedensel yetersizliği olanların toplum
tarafından nasıl algılandığı, toplumun onlara yönelik tutum ve davranışlarından kaynaklanmaktadır.
 Yazı yazmada zorlanırlar.
 Ortopedik yetersizliği olan çocukların toplumda yaygınlık oranı kesin olarak bilinmemekle birlikte
toplumda yaygınlığı % 0,5 ile %2 arasında değişmektedir.